איך לעצב ולשפץ את הבית ולהישאר בפלוס?

איך לעצב ולשפץ את הבית ולהישאר בפלוס

טיפים ממעצבת פנים

התהליך עם יועצת לכלכלת המשפחה הסתיים.

איזנתם את חשבון הבנק ואת התקציב המשפחתי שלכם ואפילו חסכתם כסף.

עכשיו אתם רוצים להתקדם ולשפר עוד את איכות החיים שלכם, דרך מגורים מתאימים יותר.

למשל:

  • להשקיע בעיצוב הבית כי הילדים כבר עזבו וזה הזמן שלכם להתאים את הבית לצרכים שלכם.
  • אולי הילדים עדיין בבית וצריך להתאים את הבית למתבגרים.
  • ואולי אתם זוג צעיר, הילדים בדרך וצריך לתכנן את חדר הילדים.
  • או שפשוט צריך להתחדש

מכל מה שכתבתי, לא משנה מה אתם רוצים ליישם, צריך לעשות את זה בדרך הנכונה כי האצבע קלה על האשראי או הצ'קים ואפילו המזומן

אז איך מתחילים?
טבלת תכנון השיפוץ

ראשית יש לקבל החלטה מה בדיוק רוצים לעשות, שיפוץ מלא או שדרוג של חללים מסוימים בבית, למשל חדרי רחצה, החלל המרכזי -סלון, מטבח ופינת אוכל או את חדרי הילדים? אולי התחלתם לעבוד מהבית ואתם צריכים תכנון של משרד ביתי או פינת עבודה? ואולי הכל מהכל.

אחרי שתשבו עם עצמכם ותחשבו, תבדקו ותחליטו, בין אם הכיוון הוא שיפוץ מלא ובין אם הוא שיפוץ חלקי, תתחילו להכין רשימה מה משפצים, למה משפצים ולאיזו רזולוציה נכנסים מבחינת העבודה, תבדקו ותחליטו מה התקציב העומד לרשותכם ואם השיפוץ הוא שיפוץ מלא כדאי לשקול מעבר דירה לתקופה של חודש חודשיים. אח”כ חובה להכין רשימות מדויקות כמו למשל:

שיפוץ מלא של כל הדירה ולרשום מה הוא כולל – החלפת מטבח או החלפת חזיתות למטבח, שיפוץ מלא של חדרי הרחצה כולל צנרת ואריחים או רק החלפת אביזרים למשל אסלה, אינטרפוץ, ארון אמבטיה, מקלחון וכו’.

המלצה שלי:

הכניסו את הרשימות לטבלת אקסל או גוגל שיט לפי העמודות הבאות:

חלל לשיפוץ – רכישות – כמויות – מחיר – שם החנות – עלות קבלן מבצע/מעצבת פנים – סה”כ עלויות – הערות.

הכי חשוב, לדעתי, אם אתם מתכננים לשפץ חדרי רחצה ו/או לרצף את הבית, תקנו בחנות שניתן להזדכות על חבילות שלמות, לצערי אין הרבה כאלה

מקבלים השראה ורעיונות

אחרי שהטבלה שלכם מוכנה ומאוד מדויקת,  חפשו תמונות השראה ברשת, תבדקו לאיזה סגנון עיצוב אתם מתחברים: האם סגנון מודרני, אולי קלאסי, אולי כפרי ואולי רטרו או וינטאג’

מבקרים בחנויות, בוחנים את האופציות

אחרי שמצאתם תמונות השראה, הבנתם והתחברתם לסגנון, תכננו לעצמכם יום כיף לסיבוב ראשוני בחנויות.

כמעצבת פנים אני עובדת עם הלקוחות כמעט באותה הדרך אבל בודקת את החנויות ללא הלקוחות ורק אחרי שמצאתי לפחות 2 חנויות שלדעתי הם יתחברו לפריטים אנחנו יוצאים ליום ליווי מרוכז וגם זה רק אחרי שיש תוכנית עיצובית, סגנון עיצובי ואפילו הדמיה בתלת מימד

טיילתם, בדקתם, צילמתם, רשמתם מחירים ושתיתם קפה בכיף, תחזרו לטבלה ותתחילו למלא את הנתונים, חשוב שתבדקו גם חנויות סניטריה וגם חנויות ריהוט.

ללקוחות שלי אני מכינה את התכנית לפי סדרי עדיפויות,  בהתאמה לתקציב והשיפוץ הנדרש, מה שמאפשר להם לעשות השלמות של רכישות גם אחרי חצי שנה ויותר

לדוגמא:
על סניטריה וריצוף אי אפשר לוותר, לעומת זאת, ריהוט סלוני, שטיח, וילונות ואקססוריז, אפשר לדחות או לרכוש בסכום נמוך ממה שתכננתם כי כיום בניגוד לעבר לא קונים ריהוט ביתי ל 20 שנים קדימה

הום סטיילינג

.

איך מתקדמים?

בואו נתקדם, הטבלה מוכנה, אתם יודעים מה אהבתם, יש כמויות, לא לשכוח להיפגש עם קבלנים! לפחות 3 קבלנים, להכין רשימת עבודות מדוייקת לקבלנים וכל אחד יקבל את אותה הרשימה ואז ניתן להשוות בין הצעות המחיר, ברוב המקרים בהצעות תקבלו מחיר לנק’ חשמל או תאורה בודדת ואז תצטרכו להכפיל כמה בפועל בוצע!

במידה ומלווה אתכם מעצבת פנים, היא תכין את הרשימה והיא גם תדע לרשום, בהתאם לתכנית העיצובית, כמה נק’ חשמל, תאורה, אינסטלציה צריך, מעצבת פנים גם מכינה תכניות עבודה לקבלן כמו תכנית חשמל ותאורה, פריסת ריצוף וקירות, לנגר מכינה תכנית מטבח או שעובדת מול חברת המטבחים ואפילו מגיעה לשטח לבדוק את עבודת הקבלן.

מאחר ואתם לא מעצבי פנים, אני ממליצה שוב, להכין רשימת עבודות לקבלנים, להיפגש עם שלושה קבלנים שעליהם קיבלתם המלצות משכנים/חברים/משפחה ואפילו ללכת לראות עבודות בעיקר כאלו שהסתיימו לפחות 12 חודשים קודם לכן.

בחרתם קבלן, תחתמו על הסכם מסודר שכולל לוח זמנים לעבודה וכמה קנס ישלם על איחורים, שלמו לקבלן לפי שלבים והשאירו לסוף בין 10%-15% כי אחרי שהוא מסיים ומגיעים הרהיטים והמטבח לפעמים יש צורך בתיקונים קלים אז עדיף שתהיו בשליטה.

כל התכנונים כמו מטבח, רכישות לחדרי רחצה, גופי תאורה יש לבצע מראש לפני תחילת העבודה כי ברגע האמת הקבלן יגיד לכם, עוד 3 ימים מרצפים, או X ימים מרכיבים אסלות וכדאי שהכל יהיה בהישג יד.

הכי הכי חשוב להנות מהתהליך!!!

קראתם את המאמר, עכשיו ההחלטה בידיכם:

חושבים שאתם יכולים להתקדם ללא עזרת מעצבת פנים ?

אז צאו לדרך ותהינו מהתהליך.

החלטתם לבחור מעצבת פנים?

חשוב שתתחברו אליה ותחתמו על הסכם מסודר עם נק’ יציאה מדויקות ולוחות זמנים, בנוסף תוכלו לבקש ממעצבת פנים שעות ייעוץ בלבד ולא ליווי מלא.

כותבת המאמר

שרה שטיינר, מעצבת פנים

עיצוב שמשאיר אתכם בבית

https://sarasteiner.co.il/

אודות בעלת האתר, דפנה נוה

יועצת מוסמכת לכלכלת המשפחה ,בוגרת קורס יועצים ומלווים לכלכלת המשפחה מטעם תפנית-בית הספר למנהלים ולפיננסים של האוניברסיטה הפתוחה ומכון רדליך. חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל.
מלווה כבר כשש שנים משפחות, זוגות צעירים ויחידים ליציאה מהמינוס ולצמיחה כלכלית. מתמקדת כיום בליווי זוגות שאחד מבני הזוג עצמאי והאחר שכיר. בעשור האחרון התמקצעתי בתחום כלכלת המשפחה, ייעוץ נדל”ן ומשכנתאות.
למרות הניסיון הרב שלי, אני מתרגשת בכל פעם מחדש מכל משפחה שבחרה לעבור תהליך שיאפשר לה לחיות ברווחה כלכלית ובאיכות חיים מקסימלית.

אני מגיעה מרקע של קניינות ורכש, עבודה במסגרת של תקציבים, ייעול הקניות וחיסכון בעלויות לארגון, ובזה גם נמדדה ההצלחה שלי בתפקיד.

אני נשואה מזה כ-41 שנים, אם ל-3 בוגרים וסבתא ל-4 אהובים.
משפחה עבורי היא ערך, מאז ומתמיד, היא מקור לביטחון, ליציבות, לאהבה ולאושר גדול.

דפנה נוה-יועצת לכלכלת המשפחה

ואם מצאת שתכנון התקציב לשיפוץ בהתאם ליכולת הכלכלית שלך, מורכב מדי, אבל הבנת את החשיבות שבו,
אשמח שנדבר בטל’ 054-6766075,

או שאקבל מכם הודעה
ב whatsapp הזה

12 thoughts on “איך לעצב ולשפץ את הבית ולהישאר בפלוס?

  1. מאמר מצויין, מלא בטיפים שימושיים שנותנים מושג איך להתחיל את תהליך העיצוב והשיפוץ ולעשות אותו בצורה נכונה, במיוחד מבחינת התקציב.
    חשוב מאוד להתייעץ עם מעצבת פנים מקצועית שתדריך, תטפל ותלווה לאורך כל הדרך. תודה!

  2. מאמר חשוב.
    מקצועי ומשקף את כל הסיטואציות…חבל שלא הייתם כששיפצתי…

  3. מאמר נהדר. חובה לכל מי שעומד.ת לפניי שיפוץ. יכול לחסוך הרבה כספים ועגמת נפש.
    על סמך הכתוב, ולאור היכרותי עם עם המעצבת (כותבת המאמר, שרה שטיינר) אני ממליצה בחום לשכור את שירותיה, הודות ליושרה המקצועית, ההקפדה על הפרטים, השמירה על הלקוח מפניי בעליי מקצוע כך שיעמדו הן בלוחות הזמנים והן במה שהוסכם לגבי התשלום, ובכלל כל מי שרוצה לשפץ בראש שקט ולהינות מהתוצאות.

    בהצלחה לכל המשפצים והמשפצות ❣️
    יעל פריאל

    1. תודה רבה יעל, אכן דייקת את המסר ואת האיכות של כותבת המאמר.

  4. איזה מאמר חשוב!
    מוסר ידע, חוסך הרבה כסף והרבה כאבי לב!
    כל הכבוד לשתיכן דפנה ושרהלה. יופי של שילוב❤️

  5. מאמר מצויין, מעיד על מקצועיות ברמה מאוד גבוהה. דייקתן לי את הנושא . מפיצה אותו הלאה!! תודה רבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *